Hírek
Egy új termék sikere nem a véletlenen múlik
A Nielsen piacelemző cég azt vizsgálta meg, hogy mi az oka annak, hogy a fogyasztók szívesen vásárolnak bizonyos termékeket, míg másokat a polcokon hagynak. Ariel, Garnier, Nivea, Lay’s, L’Oréal, Scholl, Vanish és más kiválasztott márkák új termékei szerepelnek a Nielsen „átütő erejű innovációkról” szóló 2015. évi jelentésében. Elkészítéséhez összesen 8650 különböző új termék közel 24500 cikkelemének piaci teljesítményét elemezték Európában.
Mítoszok és tévhitek a hibrid és elektromos autókról
Mi a különbség a hibrid és a plug-in-hibrid között? Vajon az alacsony fogyasztás mellé magas szervizszámla is társul? Szükség van a hibridre, vagy elég az elektromos autó, egyáltalán milyen kompromisszumokkal jár az utóbbi? Ezek a kérdések garantáltan megfogalmazódnak, ha életünk első hibrid vagy elektromos autójának megvásárlására készülünk, ezért érdemes áttekinteni, hogy milyen érvek szólnak egyik vagy másik mellett.
Transzatlanti szupersztrádán száguldhatnak a magyar cégek a Szilícium-völgybe
Egy magyar érdekeltségű tanácsadócég amerikai piacra lépésével közvetlen kapcsolatot teremtene Magyarország és a technológia fellegvárának számító Szilícium-völgy között, amely a cég szerint kiugrási pont lehet hazai és európai innovátoroknak, cégeknek, döntéshozóknak egyaránt.
A kreativitás nem tehetség kérdése
A kreatív gondolkodás ugyanúgy tanulható, mint a matematika, állítja Árvai Péter, a Prezi társalapító-vezérigazgatója, amire szerinte az egyik legjobb példa Daniel Ek, a Spotify alapítójának esete, aki hiába szeretett zenélni, nem tudott. Helyette alapított egy céget, ami megváltoztatta, hogyan hallgatunk zenét. Miről lehet felismerni a kreativitást, és valóban igaz-e, hogy még a tapasztalatnál is többet számíthat? Miben segíthet Magyarországnak az észt példa, és mit kellene tennünk ahhoz, hogy tudjunk is változtatni? Legelőször is egy optimistább himnuszt írni. Feltéve, ha merünk.
Még nincs neve a magyar csodavakolatnak, ami feleslegessé teszi a légkondícionálót
Engedélyezés előtt áll a Lasselsberger-Knauf legújabb fejlesztése, amelynek segítségével kánikulák idején klímaberendezés használata nélkül is 26 °C alatt lehet tartani az épületek belső hőmérsékletét. A rendkívül nagy hőelnyelő képességű vakolatot az idén négy budapesti lakásban tesztelték - a magyar fejlesztés jövőre forgalomba is kerül.
Miben más a fogyatékos munkavállaló? Elkötelezettségben
A cégek egyre nyitottabbak a megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazása iránt, ugyanakkor a témával foglalkozó szakértők szerint az érintettek sokszor “beragadnak” a támogatott munkahelyekre, ami senkinek nem jó. Mindkét oldalon sok a félelem, pedig mindkét félnek megérné a nyitottság.
Hatékony és eredményes – ez az igazi innováció
Célorientáltság és piaci beágyazottság nélkül nem lesz sikeres, hosszú távú eredményeket produkáló innováció. A versenyképesség érdekében át kell programozni a fejünkben az innovációról élő képet, a hatékonyságnak és kockázatvállalásnak is helyet kell szorítani – hangzott el a Piac & Profit K+F, Innováció a 21. századi Európában című konferenciáján.
SZTNH általi K+F minősítés elfogadása GINOP pályázat esetében
A „GINOP 2.1.1-15 Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati kiírás módosítása révén a támogató minden további vizsgálat nélkül automatikusan elfogadja a támogatást igénylő vállalkozás támogatni kívánt K+F projektjét tartalmi szempontból, amennyiben a pályázó rendelkezik az SZTNH K+F minősítési határozatával a projekt K+F tartalmára vonatkozóan.
Régiós kampuszt nyitott a Google
Megerősíti a Google közép-kelet-európai jelenlétét azzal, hogy megnyitotta ötödik kampuszát Varsóban, ahová a régió minden szegletéből – többek között Magyarországról is - várják a tech vállalkozókat, akik nem csak inspirációt, de közvetlen kapcsolatokat is szerezhetnek az IT-óriáshoz. De vajon ezzel keresztet vethetünk Budapest régiós startup fővárosi álmainak is, vagy nekünk is javunkra válik a techóriás régiós terjeszkedése?
Politikai hátszél nélkül csak álom az elektromos autózás
Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos hajtáslánc-technológia fejlesztésében, az elektromos mobilitás elterjesztéséhez és a járműtechnológiai digitalizáláshoz szükséges infrastruktúra kiépítéséhez azonban hathatós politikai támogatásra is szükség van - jelentette ki a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének elnöke a szervezet éves beszámolóján.
550-nél is több elektromos taxit értékesített a Nissan Európában
Az európai városokban eddig forgalomba helyezett több mint 550 elektromos taxijával a Nissan úttörő szerepet tölt be. A taxisofőrök a legigényesebb, kiemelkedő futásteljesítményt elváró autóvásárlók közé tartoznak, így ez egyben a Nissan elektromos autóinak megbízhatóságát és sokoldalúságát is igazolja.
Világsikert ért el újabb három magyar cég
Harmincnyolc innovatív kis és középvállalkozás között három magyar cég neve is felbukkan azon a ma közzétett listán, amely az Európai Unió "Horizont 2020" kutatási és innovációs keretprogram kkv-knak szóló pályázata második fordulója nyerteseit mutatja be. Mivel rendkívül erős nemzetközi mezőnyről van szó, amelyben a pályázóknak csak kevesebb, mint 4%-a nyert, így ismét elmondható, hogy újabb három, világra szóló magyar sikertörténetnek vagyunk szemtanúi, amely cégek egyenként 2,5-2,5 millió eurót nyertek projektjük tökéletesítésére.