Hírek

Végre! Magyar sikersztorik a nemzetközi sajtóban

Egy új magyar vállalkozói generáció hódít világszerte: az informatikában és az építőiparban is jelentős eredményeket értek el külföldön magyar cégek. Erre már a világsajtó is felfigyelt...

 

Németországban növekednek a magyar építőcégek. Az elsősorban hazai alkalmazottakkal dolgozó vállalkozások nemcsak a magyar családok megélhetését biztosítják, hanem komoly bevételt jelentenek a gazdaságnak is. A New York Times pedig a héten számolt be arról, hogy a gazdasági bajok ellenére egy új magyar vállalkozói generáció hódít világszerte.

Mitől sikeresek? Az okok a New York Times szerint: a kiváló műszaki oktatás, a változásban való hit, és az, hogy mivel az ország kicsi, kénytelenek nagyban gondolkodni.
 
A magyar építési vállalkozások jelentősen, 7 százalékkal bővültek tavaly a német piacon, ahol jelenleg nincs recesszió, ráadásul a lánctartozások sem hátráltatják a kifizetéseket. Mintegy 500 magyar cég 8 ezer hazai alkalmazottal dolgozik Németországban. 
 
A cégek 350 millió eurós forgalma a magyar gazdaságnak is komoly bevételt jelent, és mintegy 10 ezer magyar családnak biztos megélhetést. „2011. évben mintegy 90 milliárd forintos nagyságrendű szolgáltatási exportot jelent. Ez az ország részére euróban képződő exportbevétel, amit a cégek hazautalnak, és ebből részben Németországban, részben Magyarországon adóznak és járulékot is fizetnek” – mondta az ÉVOSZ alelnöke, Koji László.
 

Pozitív írások külföldön hazánk fiairól

Közben már nemzetközi szinten is felfigyelnek egy új magyar vállalkozói generációra, azokra a tehetséges fiatalokra, akik saját ötleteikből, fejlesztéseikből ma már világszerte ismert és elismert termékeket nyújtanak. Az International Herald Tribune és a New York Times című lapok internetes oldala a múlt héten közölt cikket például a prezentációs szoftvert gyártó Preziről vagy a navigációs szoftvert gyártó NNG-ről.

Garázscégből a világsikerig 


Az utóbbi vállalkozás a 2000-es évek közepén garázscégként indult, ma pedig már piacvezető. Megbízott vezérigazgatója, Balogh Péter. „Magyarországon nagyon erősek technikailag a cégek. Szerintem a magyar szakértelem megvan, nagyon tehetségesek a mai magyar fiatalok is. Azért az egyetemi oktatásban, annak a piaci elvárásokhoz való hangolásában szerintem még van bőven tennivaló” – nyilatkozta a cégvezető.

Balogh Péter azt is elmondta, kifejezetten örült annak, hogy pozitív felhangú írások is megjelennek hazánkról a külföldi sajtóban. „Büszke vagyok arra, hogy sikerült a magyar szellemi termékeket külföldön értékesíteni, mert szerintem ez az egyik legjobb előrevezető út az ország számára” – tette hozzá a navigációs szoftverrel befutott cég vezérigazgatója.

Az International Herald Tribune mellékletében is megjelent New York Times írás néhány további hazai céget is méltatott, ezek voltak a Ustream, a LogMeIn és a PocketGuide. Sikerük titkát fürkészve megjegyzi, hogy a mindössze tízmilliós Magyarországon több, hasonlóan sikeres cég született az elmúlt években.
 
Egy, a Herald Tribune-nek nyilatkozó koppenhágai befektető azt mondta: a magyar fiatalok kifejezetten nyitottak az újdonságra, szívesen tanulnak és vesznek részt nemzetközi programokban, tudásuk pedig versenyképes.

Forrás: pozitivnap.hu

Közösség