Hírek

Van-e Perfect Pitch?

Az őszi startup verseny sorozatban rengeteg új startupot hozott felszínre. A bemutatkozó prezentációkon azonban jó részük még ma is elbukik...

A hazai startupok tehetsége legtöbbször sajnos az ötletelésben és esetleg a fejlesztésben kimerül. Sokan eljutva a versenyekre, olyan prezentációval lepik meg a közönséget, ami nem mutatja eléggé az erősségeiket.Sokat kell dolgozni azon, hogy miként is lehetne jobban felkészíteni a bátor és tehetséges startupokat az átütő bemutatkozásra. Ez a feladat egyre inkább fontosnak látszik, hiszen egyre többen jutnak el nemzetközi rendezvényekre és egyáltalán nem mindegy, hogy ott mi történik.

Van egy infografika, amely pontosan körvonalazza azt, hogy mit is kellene megcélozni ahhoz, hogy legalább a jó prezentáció, az elfogadható pitch kategóriát megüssék, de még ennél is többre van szükség ahhoz, hogy a sikert érjenek el.

Azt mindenképpen tanácsként érdemes megfogadni a profi pitch-re törekvőknek, hogy ha egy versenyen prezentálnak, nem tudhatják, hogy pontosan ki ül a hallgatóság soraiban. Ez azért fontos, mert lehet, hogy az életük legjobb esélyét szalasztják el azzal, hogy felkészületlenül, szétszórtan, vagy érthetetlenül adják elő a terveiket.

A Pitch egy nagyon fókuszált, pontos üzentekkel ellátott rövid bemutatkozás, amely megmutatja másoknak, hogy miért is mi vagyunk a legalkalmasabbak az adott projektre. Ha nem ez érződik az előadásból, akkor semmi értelme. Az igazán jó pitchhez rengeteg gyakorlás, számos izzadságos újragondolás és megfelelő koncepció szükséges. Egyedül általában nem is jutnak messzire, ilyenkor jön jól egy célzott tréning, vagy egy hozzáértő tanácsadó munkája. Innen érdemes elindulni. A többi meg már azon múlik - ha mindent megtettek a sikerért - vajon mellénk szegődik-e egy pici szerencse, amely előre viszi a csapatunk céljait.

(Egy meglepő tény kiegészítésnek, a mellékelt infografika 2012-ből üzenei, hogy semmi sem változott az utóbbi években.)

Eredeti cikk: DigitalHungary
 

Közösség