Hírek
Új európai online piactér indult
A kkv-nak van a legnagyobb szükségük támogatásra
Pente Barbara 15 éve kereskedik elsősorban lengyel-magyar piacon közvetítőként. Ebben az időszakban az olcsóbb távolkeleti gyártók és beáradó termékek miatt érzékelhetővé vált számára a környező országokból származó termékek fokozatos eltűnése a piacról. Közel másfél éve, a még piacon lévő európai gyártók valamint nagykereskedők összefogására megálmodott és létrehozott egy piacteret, ahol megmutathatja magát és termékeit a legnagyobb gyártótól, a legkisebb családi vállalkozásig mindenki.
„Minél nagyobb egy cég, annál több pénze van reklámozni, megjelenni a bevásárlóközpontokban, ami által sokkal könnyedebben ismertségre tesznek szert. A kis- és középvállalkozások anyagi háttere ezt meg sem közelíti, emiatt jelentős hátrányban vannak. Sokszor nincs meg a megfelelő nyelvtudások, külkereskedelmi végzettségük és technikai hátterük sem a nemzetközi piacra való kilépéshez. Nekik van a legnagyobb szükségük a támogatásra, amit mi próbálunk rendszerszinten megadni” – magyarázta.
A barbiocean.com alapítója hozzátette, a krízishelyzetben elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy hazai vagy a környező országokból származó terméket vegyünk, melynek az is az egyik nagy előnye, hogy olyan cégeket támogatunk, ahol emberséges körülmények között foglalkoztatják a munkavállalókat. Rengeteg minőségi termék van az Európai Unióban is, melyeknek vásárlása környezetvédelmi és gazdasági szempontból is kiemeleten fontos, ráadásul általuk kevésbé lehetünk kitettek a távol-keleti gyártóknak.
A környezettudatosságra épít a piactér
Kiemelt helyet kapnak a honlapon a környezettudatosságot szem előtt tartó biotermékek, újrahasznosított alapanyagok vagy azokból készülő termékek, a megújuló energiával működő termékek, valamint a 100% hazai vagy 100% európai termékek is.
„Azt ugyanakkor nem szeretnénk, hogy a hagyományos termékeket gyártó cégek elkedvetlenednének, mert már azzal is sokat tesznek a környezetvédelemért, hogy megmutatják magukat és nem a Távol-Keletről kell beszerezni az általuk kínált alapanyagot vagy készterméket” – fogalmazott Pente Barbara, aki emlékeztetett: a világ 16 legnagyobb teherhajója sokkal légszennyezőbb a fuvarozásban, mint a bolygó összes autója és kamionja együttvéve.
Az alapító a kereskedelmet megelőző és a lezárása után keletkezett kihívásokat is orvosolni fogja. A piactér egyik fejlesztése keretében összeköti a gyártási hulladékanyagot kínáló, az azokat újra hasznosító cégekkel, valamint az elfekvő és közel szavatossági idejű termékeket is meg akarja menteni a megsemmisítéstől.
„A környezettudatosság nemcsak kereskedelmi, de hulladékfelhasználási szinten is érvényesül nálunk. Ha a szállítási szokások átformálását nézzük, és visszatérünk a kamionos, kontinensen belüli szállításra a hajó szállítmányozás helyett, az globálisan javíthat a levegő tisztaságán, ami már azokat az embereket is érinti, akik a piactérhez semmilyen szinten nem kapcsolódnak” – magyarázta vízióját.
A cikk további része itt olvasható: http://hirek.prim.hu/cikk/2021/01/19/uj_europai_online_piacter_indult