Hírek
Szupergyors töltőhálózat jön elektromos autókhoz Európában
Megegyeztek az autógyártók egy európai töltőhálózat létrehozásában, melynek keretében nagyjából 400 állomást építenének ki az utak mentén, hogy az elektromos autókkal a hosszabb távolságok is megvalósíthatóak legyenek. Az európai hálózat létrehozásában és a közös beruházásban a BMW, a Volkswagen Group, a Ford, és a Daimler venne részt. Eddig még nem volt arra példa, hogy a gyártók márkától független próbáljanak meg hálózatot kiépíteni az autók töltéséhez, de a jövő szempontjából ez egy elengedhetetlen lépés.
A hálózat működtetéséhez a Combined Charging System (CCS) szabványt használnák a fejlesztők, amely a megállapodás minden résztvevőjének jelenlegi és jövőbeli elektromos járművével kompatibilis. A munkálatok várhatóan 2017-ben kezdődnek, és a vállalatok tervei szerint 2020-ra fognak elkészülni. Az időzítés azért is lényeges, mivel a következő öt-tíz évben tervezi a Porsche, az Audi, a Volkswagen és a BMW is az új elektromos autók megjelentetését, melyeket egy töltéssel nagyjából 400-500 kilométer megtételére készítenek fel.
A BMW 2022-re ígéri következő generációs i3 és i8 modelljeit, utóbbit már teljes elektromos hajtással, 750 lóerővel és 480 kilométeres hatótávolsággal. 2021-re pedig megérkezhet a szintén teljesen elektromos i5 vagy i6 széria 136-tól 247 lóerős változatig, amelyből 2025-re önvezető verziót is megjelentetne majd a cég. Bár az i3 a legutóbbi adatok szerint nem szerepelt túl jól a piacon, és megkérdőjeleződött a fenti stratégia, de az európai töltőhálózathoz való csatlakozás terve mutatja, hogy a BMW továbbra is kiáll az elektromos autók jövője mellett.
Pár hónapja pedig az Audi vezető fejlesztője tette szóvá, hogy töltőállomások, és megfelelő infrastruktúra híján 2020-ig nem jelenik meg elektromos modell. Mivel addigra készülne el a hálózat, és minden gyártónál tervben vannak az elektromos autók, így 2020 után valószínűleg el is lepik majd a piacot. A gyártók azt is ígérik, hogy a jövendő autók gyors töltésre lesznek majd képesek, így az új infrastruktúra kiépítés arra is lehetőséget teremt, hogy ki tudják használni ezt a képességet a tulajdonosok.

Tesla töltőállomások Európában
Egészen elképesztő kapacitással szerelnék fel az állomásokat a cégek, mindegyikhez 350 kilowattos töltőerőt terveztek, ennek következtében jelentősen lerövidülne a töltési idő a mostani viszonyokhoz képest. Összehasonlításul például egy 120 kilowattos Tesla állomás 30 perc alatt több mint 270 kilométerre elegendő energiával tud feltölteni egy kocsit - jelenleg 744 ilyen állomás 4703 töltőponttal áll rendelkezésre Európában. Ehhez képest majdnem háromszoros teljesítménnyel rendelkezne 400 új európai töltőállomás a tervek szerint. Mindehhez viszont a mostani AC és DC töltési technológia szabványának kiterjesztésére lenne szükség, és a DC gyorstöltés mostani kapacitásának megnövelésére 350 kilowattra.
Más vállalatok és régiós partnerek számára is nyitva áll a lehetőség, hogy csatlakozzanak az európai töltőhálózat kiépítéséhez. Egy olyan vegyes vállalkozás jön majd létre, amelyben az autógyártók egyenlő arányban vesznek részt, egyelőre azonban a megállapodás még a felelős szabályozói testületek jóváhagyására vár.
Forrás: HWSW

