Hírek

Ruhapróba a metavezumban: ez lenne a divatipar jövője?

Több cég is próbálkozik a fizikai bolthoz hasonló vásárlási élmény megteremtésével a virtuális valóságban, egyesek már kézzelfogható sikerrel.

Bár egyelőre nem egyértelmű, hogy a metaverzum olyan lufi lesz-e, mint a háromdimenziós mozi, a jelenleg rendelkezésre álló, korlátozott számú lehetőségeket már elkezdték kiaknázni az élelmesebbek - írja a kosarertek.hu. Az online vásárláshoz megszülettek az első virtuális kiállítótermek, amik a remények szerint ellensúlyozzák azt a hiányérzetet, amikor a lelkes vásárló az üzletben nézegetheti a kiszemelt terméket. A műfajjal egyelőre csak pár nagyobb márka foglalkozik.

Az Emperia például rúzs vagy ruházat ki/felpróbálását teszi lehetővé a virtuális valóságban. Elsőre persze furcsának tűnhet az ötlet, de úgy tűnik, a vásárlók lelkesednek a valóságban egyáltalán nem létező showroomokért. Az Empera konverziós aránya 73 százalékkal nőtt, többet is kattintottak a felhasználók, és legalább 14 percig tartózkodtak a “fülkékben”.

 ez nem minden: a Perfitly nevű cég ruházati e-kereskedelemben utazik, náluk kiterjesztett valóság/virtuális valóság (AR/VR) platform is van, amelyekkel háromdimenziós testképet hoznak létre egy mobilalkalmazás segítségével. Így a vásárlók pontosabb képet kaphatnak arról, hogyan illeszkedik egy ruha az avatarrá vált testképükhöz. A vállalat célja 20 százalékos konverziónövekedés elérése volt az új vásárlási platformmal, amely 50%-os pluszt jelent az eladott termékek számában. A várt eredményt is meghaladta a megoldás: 80 százalékos konverziónövekedés lett a vége.

Olga Dogadkina, az Emperia vezérigazgatója körülbelül hét évet töltött a divatvilágban, a kiskereskedelemtől a nagykereskedésen át a tulajdonosi feladatokig. Mint elmondta, minden szinten szembesült azzal azzal, hogy mennyire küzdenek a cégek a különböző típusú kipróbálási lehetőségekkel: miközben a fizikai vásárlás az ügyfél kiszolgálásáról, a termék felfedezéséről és a márka megismeréséről szól, addig az online vásárlás továbbra is csak egy lista a kijelzőnkön. A teljes cikk itt olvasható.

Forrás: digitalhungary.hu

 

Közösség