Hírek

Pitypangból nem lesz abroncs? Dehogynem!

A Continental addig-addig végzett kutatásokat a különleges témában, míg tesztelési fázisba lépett a Taraxagum innovatív alapanyagból készülő gumiabroncsok fejlesztése.

Fontos állomásához érkezett a barátfű (pitypang, gyermekláncfű) gumiabroncs-gyártásban történő felhasználása. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója tavaly ősszel mutatta be az első limitált szériás, Taraxagum innovatív anyagból készült gumiabroncsát, melynek nevét a növény botanikai nevéből (taraxacum) alkották. 

A tesztelésre szánt gumiabroncsok a többszörös tesztgyőztes WinterContact TS 850 P mintázatát kapták. A gyermekláncfűből készült gumiabroncsok futófelülete teljes egészében természetes, pitypanggyökérből előállított kaucsuk felhasználásával készült. A tesztabroncsok legyártásával a Continental közelebb került a gumiabroncs-gyártás fenntarthatóbbá tételéhez, illetve a hagyományos nyersanyagoktól való függőség csökkentéséhez. 

Az első pitypangalapú futófelülettel készült téli gumiabroncsokat a svédországi Arvidsjaurban található központjában teszteli a Continental. A cég hagyományosan itt próbálja ki fejlesztés alatt álló termékeit a decembertől áprilisig tartó időszakban. 

- A Taraxagum™ fejlesztési folyamatában eddig nagyon ígéretes eredményeket értünk el, jelenleg partnereinkkel közösen fáradozunk a szükséges gyártástechnológia előkészítésén - fogalmazott Andreas Topp, a Continental anyag- és folyamatfejlesztésért, illetve gyártástechnológiáért felelős igazgatója. 

A kutatás hosszú távú célja az ökológiailag, gazdaságilag és társadalmilag egyaránt életképes alternatíva megteremtése a természetes gumi iránti igény növekedésére. Ez enyhítené a trópusi gumifa-ültetvényekre nehezedő nyomást. A kutatás célja továbbá a kaucsukfa nedvével szembeni függőség csökkentése. Mindezeken túl a Continental európai üzemeihez közelebb fekvő, eddig kihasználatlan mérsékelt övi földterületeken lennének telepíthetők a pitypangültetvények, melyekkel jelentősen csökkenhetnének a szállítási költségek, továbbá a szállítmányozással kapcsolatos káros környezeti hatások. 

Forrás: autopro

Közösség