Hírek

A 15 évesek 60 százaléka digitálisan írástudatlan
Annak ellenére, hogy már néhány éven belül minden munkahely digitális munkahely lesz, Magyarországon az oktatási rendszerben komoly problémák vannak a digitális eszközhasználatban, a digitális eszközparkban és a diákok digitális szövegértésével is.
Magyarország legnagyobb szuperszámítógépét adták át Debrecenben
Magyarország legnagyobb, a világ 308. legjelentősebb szuperszámítógépét adták át a Debreceni Egyetem Kassai úti részlegén.
1010 milliárd: ekkora összeget hoznának hazánkba a befektetők
Rekordokra tör a HIPA - május végéig már 549 millió euró értékben összesen 27 megvalósítandó beruházást hozott Magyarországra a Nemzeti Befektetési Ügynökség.
A csapat felkészült, a MegaLux a tervek szerint épül
A kecskeméti főiskolások Ausztrália meghódítására készülnek. Sorozatunkban korábban részletesen bemutattuk a World Solar Race versenyt, illetve a MegaLux napelemes versenyautót. Most az alkotókkal ismerkedünk meg a csapatvezető Kutasi Zoltán segítségével.
Kiemelkedő teljesítménnyel zárták a borsodi hallgatók a számítógépes világversenyt
First Prize kategória díjat kapott a Miskolci Egyetem informatikus hallgatóinak csapata a szuper-számítógépes világversenyen Kínában - közölte az egyetem.
Itt az Airbus elektromos repülője
Az Airbus bemutatta elektromos fejlesztését, amely csaknem zajtalan repülést biztosít.
Pár év, és hangtalanul szállnak a repülők
Nemsokára már elektromotort szerelnek be a repülőgépekbe, amelyek a felszálláskor és manőverezéskor óriási teljesítmény leadására képesek, és nagyon halkan dolgoznak, sok kerozint lehet velük megspórolni. A tengeri és szárazföldi szélturbinákról vagy a hibrid vonatok és autóbuszok fejlesztéséről szólva a Siemens világszerte jól ismert innovátornak számít. Az már kevésbé ismert, hogy a német cégóriásnál az elektromotoros repülés úttörői is ráfordultak a célegyenesre. A Brain Bar Budapestre érkező Dr. Frank Antont, a Siemens eAircraft részlegének ügyvezetőjét ezért kérdeztük meg arról is, milyen egy e-repülő.
Magyar biokozmetikum nyert rangos európai díjat
Magyar fejlesztésű biokozmetikumok nyerték el Európa legjobb kozmetikai innovációjának járó díját a wellness-Oscarként is emlegetett, idén hetedik alkalommal megrendezett European Health & Spa Awards-on.
Ilyen pedál kell, hogy ne lopják el a biciklijét
A gyártó által célként kitűzött 50 ezer dollár helyett 150 ezer dollárnyinál is több előrendelést kaptak, nagy az érdeklődés az okospedál iránt.
A Nappal együtt forog a környezetbarát ház
Ez az otthon megkérdőjelezi a hagyományos építészeti technológiákat.
Automata parkolás okostelefonnal
Kísérleti projektet indít a Bosch és a Daimler parkolóházon belüli automatizált parkolás témakörében.
Négy Samsung monitorral és egy kamerával tettek átlátszóvá egy kamiont
A vállalat az igen látványos termékpromóció mellett a balesetmentes közlekedésre is szeretné felhívni a figyelmet.
A jövő autója inkább szolgáltatás, mint hardver lesz
A jövő városi infra­struktúrája még nincs kiépítve, ezért már most el kellene kezdeni kifejleszteni a jövő rendszereit. Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója az EU gazdasági bizottságában fejtette ki gondolatait.
3D térhatású zene akár egy autóban is
A digitalizált zene optimális visszaadásához nagyon jó szoftveres megoldásokra van szükség.
Stadler: az okosautókhoz okosvárosok is kellenek!
Az Audi-főnök Rupert Stadler a digitalizálásban látja a társadalom történelmi feladatát. Ahhoz azonban, hogy az intelligens mobilitás digitális technológiáit teljesen kiaknázzák, számos feladatot kell a közlekedési infrastruktúra kapcsán teljesíteni.
Könnyebb repülőgépszárnyak kifejlesztésén dolgozik az MTA SZTAKI
A mostani passzív és nehéz merevítés helyett aktív módszerrel kívánják csillapítani a repülőgépszárnyaknál fellépő rezonanciahatásokat a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (MTA SZTAKI) vezette uniós projekt keretében - mondta a kutatóintézet tudományos főmunkatársa.
Rezgéssel figyelmeztet a Continental innovációja
Az érintőkijelzők használatához a kéz és a szem olyan mértékű koordinációjára van szükség, amely ideiglenesen elterelheti a sofőr figyelmét a vezetésről. Ahhoz, hogy a járművezető megtalálja a keresett funkciót, kiválassza azt és meggyőződjön róla, hogy valóban a kívánt művelet indult-e el, sok esetben le kell vegye tekintetét az útról, a figyelme a képernyőre terelődik. Ez a folyamat akár több másodpercig is eltarthat, ez idő alatt pedig gyakorlatilag vakon száguld autójával.
Áttörést hozhat az e-számla terjedésében egy hazai fejlesztés
Évente százezreket takaríthatnak meg a hazai kis- és középvállalkozások azzal, hogy többé nincs szükség saját elektronikus aláírásra vagy időbélyegzőre az elektronikus számlák kibocsátásához, ahogy természetesen postaköltségre sem. Egy új hazai fejlesztés a végletekig leegyszerűsítette az e-számlák kibocsátását, így az most már valóban mindenki számára elérhető. Ez a fejlesztés meghozhatja a régóta várt áttörést az elektronikus számlák terjedésében, ami környezetkímélő, korszerű és gazdaságos. Hazánkban még mindig 10 százalék alatt van az e-számlák aránya, miközben például Dániában már kizárólag ilyet használnak.
Pályázatot írtak ki kutatók számára
Új pályázati rendszert alakított ki a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) kiemelkedő kutatónak - közölte a NKFI Hivatal.
Pálinkás: így kell elköltenünk 750 milliárd forintot
Olyan fejlesztésekbe érdemes az államnak befektetni a 750 milliárd forintnyi kutatás-fejlesztési és innovációs EU-forrást, amelyeknél megvan az az esély, hogy a végtermék a világpiacon is eladható - hangsúlyozta a Napi Gazdaságnak adott interjúban Pálinkás József. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke szerint ugyanis ez teremti meg az alapot arra, hogy 2020 után is tartós növekedési pályán maradjon az ország és közben az államnak a startup cégek kinevelésében is segítenie kell egy újfajta kockázati tőkeprogram keretében. Leszögezte, hogy az uniós forrásokat okosan kell felhasználni, mert "ha elkövetjük azt a hibát, hogy az eddig finanszírozott projekteket a hazai helyett uniós pénzből fizetjük tovább, nem jutunk előbbre", így tehát "az uniós forrásokra nem helyettesítőként, hanem kiegészítőként kell gondolni".

Közösség