Hírek

Megkóstolták az aszfaltot a Formula-E versenyautók

Szeptember 13-án rajtol Pekingben az együléses elektromos versenyautók futamsorozatának első szezonja. Néhány napja két próbafutamot tartottak, női pilóta is rajthoz állt.

Felzúgtak – ez a kifejezés igen helytálló kezdőszó lenne bármely Formula futam kapcsán. Ezúttal azonban legfeljebb felzümmögtek a technológiai innováció, a járműipari fejlesztési tevékenység csúcsát megtestesítő járművek a brit Donington Parkban augusztus második hétvégéjén.

Menjen egy kört egy ilyen autóval virtuálisan, és hallgassa, ahogy az esőmenő abroncs, vagy a kerékvető zaja elnyomja a motor hangját!
 
Nem a hangerő az egyetlen jelentős különbség a belső égésű motorokkal hajtott Formula-1 autók és látszatra egyébként igen hasonló, ám elektromos meghajtással szerelt társaik között. Az új versenysorozat szembetűnő sajátossága, hogy itt nem kerékcsere, hanem autócsere lesz majd, lévén a kiemelkedő teljesítményhez szükséges energiát viszonylag rövid távon képes – jelenleg – biztosítani a konstrukció. Minden pilótának 2 autója van tehát, ami tehetősebb csapatok esetében a Formula-1 esetében is lehetséges, itt viszont alapvető feltétele a versenyzésnek.
 
Az első szezont 10 csapat kezdi meg, összesen 20 versenyzővel – ismert autóversenyzők mellett hölgyet is találunk a pilóták között. Ne várjunk az egyes futamoktól egész hétvégés programot: egy napon belül minden részeseményt lebonyolítanak majd. Két szabadedzést (45 és 30 perces terjedelemben) tartanak délelőtt, majd 4 csoportra osztva időmérők következnek. Maga a versenyfutam minden esetben megközelítőleg 60 perces lesz, a teljesítendő körök számát előzetesen, a helyszínen határozzák meg.
 
A szezonkezdés előtti utolsó tesztet a nyilvánosság bevonásával tartják, mintegy 4 ezer érdeklődő máris regisztrált az eseményre. Mi azonban már mostani cikkünkben megmutatjuk, hogyan néz ki, illetve miként hangzik egy ilyen, járműipari szempontból is meghatározó sportesemény.
 
Összefoglaló az első próbafutamról
 
Forrás: autopro

 

 

Közösség