Hírek
Közösségben gondolkodnak az ügyvezetők
Az IBM által készített felmérésben több mint 1700 vállalatvezető vett részt összesen 64 országból (köztük Magyarországról) és 18 iparágból, akik a jelenlegi "összekapcsolt gazdaságról" fejtették ki véleményüket. Az ötödik alkalommal közzétett CEO Study legfontosabb megállapításai szerint a legtöbb szervezet a jelenleginél nyitottabb működés felé halad, egyre nagyobb hangsúlyt helyez az ügyfélkapcsolati megoldásokra, és partnerségeken keresztül serkentené az innovációt.
Fontos a közösség
A vállalati hatékonyság növelése érdekében a cégvezetők kétharmada igyekszik olyan környezetet teremteni, amely kedvez a csoportmunkának, de a technológia nem csak a szervezeten belüli kapcsolattartásra van hatással. Az IBM a felmérés kapcsán kiadott közleménye hangsúlyozza: az elkövetkező néhány évben az ügyvezetők közel 60 százaléka tervezi, hogy közösségi üzleti platformokat alkalmaz az ügyfelekkel való kapcsolatépítsre és -ápolásra.
A közösségi média ezzel a személyes beszélgetés után a második legfontosabb csatornává léphet elő. Tízből hét ügyvezető a megfelelő forrásokat is biztosítja annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló ügyféladatokból üzletileg hasznos információt nyerjen, és elismeri, hogy az adatrobbanás következtében kifinomult üzleti elemzési módszerekre van szükség a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi oldalakon összegyűjtött adatok kiaknázására.
Együttműködés minden téren
A felmérésből kiderül, hogy az átlagnál eredményesebb szervezetek az adatok megszerzésében és kiaknázásában is jobbak, mint kevésbé sikeres társaik, és a megszerzett információt is hatékonyabban használják fel üzleti tevékenységük során. Mindez a korábbinál nyitottabb dolgozókat is feltételez: a megkérdezett CEO-k többsége kiemelte a kapcsolatteremtő és kommunikációs készség, a kreativitás és a rugalmasság fontosságát.
A vállalati kultúra sok helyen abból a szemponból is változás elé néz, hogy a cégvezetők külső szereplőket csak indokolt esetben kezelik majd versenytársként, és egyre nagyobb arányban keresik a partnerséget, illetve az együttműködésre alapozott innováció lehetőségét. Az IBM Magyarország vezérigazgatója, Veres Zsolt kiemelte, hogy az ügyvezetők idén első alkalommal jelölték a technológiát a legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve a piaci és emberi szempontokat.
Forrás: bitport.hu

