Hírek
Ha mégis véget érne a dízelkorszak, jobb ha készen állunk rá
Akárcsak az elektromos autók elterjedésének, az üzemanyag cellás járművek térhódításának is szűk keresztmetszete a töltőállomások hiánya. Mivel hidrogént otthon egyáltalán nem lehet majd vételezni és jelenleg egész Európában összesen 27 darab nyilvános kút működik, ezért a németek komoly fejlesztésre szánták el magukat.
Hat nagy cég, az Air Liqide, a Daimler, a Linde, az OMV, a Shell és Total létrehoztak egy vegyesvállalatot H2 Mobility néven, arra vonatkozóan, hogy nyolc éven belül 400 hidrogén kutat építsenek Németország szerte. Most, a dízelbotrány kirobbanása óta, ennek esélye, talán sokkal nagyobb is.
Fotó: H2 Mobility
Amennyiben ezt kiviteleznék, a németeknél alakulna ki először országos hálózat az üzemanyagcellás járművek kiszolgálására. A beruházás nem éppen kis költségvetésű, mintegy 400 millió eurót kell beletennie a cégeknek, vagyis kutanként 1millióba kerül a hálózat. Az első lépcsőfok egy 100 kútból álló hálózat kialakítása, amellyel már értelmezhetővé válnak az hidrogénnel üzemelő autók vásárlása.
A nagyszabású projektet támogatja a BMW, a Honda, a Volkswagen és természetesen a Toyota is, amely tulajdonképpen az egyetlen értelmezhető üzemanyagcellás autóval rendelkezik a nemrégiben bemutatott Toyota Mirai révén. Ezt a modellt már Európában is forgalmazzák, igaz csak öt országban. Idén 700 darabot kívánnak eladni a Miraiból és folyamatosan dupláznák a kibocsátást évről évre. A forgalmazást elsőként Nagy-Britanniában, Dániában, Németországban, Hollandiában és Belgiumban kezdték meg nagyjából 66 ezer eurós áron.
Miért lenne jó az üzemanyag cellás autó? Ezek a járművek hidrogénből és oxigénből, elektrokémiai reakció révén állítanak elő elektromos áramot, amivel elektromotort hajtanak, miközben melléktermékként kizárólag ivóvizet „puffognak ki”.
Teljes cikk: hvg.hu

