Hírek

Csúcsra tör az új rakéta autó

Egy brit mérnökcsapat az óránkénti 1600 kilométeres sebesség elérésére képes, rakéta meghajtású gépkocsi kifejlesztésén dolgozik.

Andy Green vadászpilóta, a "repülő skót", a szárazföldi sebességi rekord tartója a BBC hírportálján ír a Bloodhound (Véreb) névre hallgató szuperszonikus gépkocsi fejlesztéséről. Green bejegyzéseivel a közvélemény és a mérnöki tudomány figyelmét szeretné felhívni a projektre. 

A szuperszonikus gépkocsit Eurofighter hajtómű "repíti" majd, megállításáról levegőfékek, ernyők és a kerekek fékei gondoskodnak majd. Katasztrofális következményekkel járna, ha a kerekek a rájuk ható erőt nem viselnék el. A hátsó futóművön is nagyon sok múlik majd, hiszen a 12 tonna tolóerejű rakéta és a felfüggesztés terhelését is viselnie kell - írja Green. 

A gépkocsi felső vázának kialakítása is nagy kihívás elé állítja a szakembereket, akik a titánból készült panelek felhasználása mellett döntöttek. Ezek viszont nehezen hajlíthatók és a felületi repedésekre érzékenyek. 
Az eddig tesztelt három panel közül egy eltört, ezért a szakértők tanácsára alumíniummal és acéllal ötvözött titánt is vizsgálnak, ami a probléma gyors megoldását jelentheti - olvasható a beszámolóban. 

Green 1997. október 15-én a nevadai Gerlach melletti Black Rock simára gyalult sivatagában állította fel a sebességi világrekordot 1227,98 kilométer/órával Thrust SSC nevű, háromkerekű, sugárhajtású versenyautójával. 

Forrás: pozitivnap.hu

Közösség