Hírek

CSR-körkép - Jó ügyeket szolgáló vállalati kezdeményezések

Biztosan részt vett már olyan rendezvényen vagy fesztiválon a családjával, barátaival, melyre szívesen gondol vissza, jó emlékek kötik, esetleg visszajáró látogató. Sok ilyen esemény céges szponzoráció nélkül, hagyományteremtő módon nem kerülhetne megrendezésre, vagy csak jóval szerényebb programkínálattal.

A bevett sémák mellett akadnak egyedi, saját fejlesztésű programok, mint például a Magyar Telekom LEGYÉLTEIS Most Generációs Programja, ahol két generáció összekapcsolásával, a nyugdíjasok teljesen egyénre szabott módon internet és okostelefon használatot tanulhatnak diákoktól, vagy a Coca-Cola HBC Magyarország #Énjövőm programja, amely a 18-30 év közötti fiatalok munka világába történő elhelyezkedését segíti.

A nagyvállalatoknál már bevett gyakorlat, hogy büszkén számolnak be éves társadalmi szerepvállalásukról, egyre többet lehet róluk olvasni sajtóban és médiában, fenntarthatósági jelentéseket készítenek. A nagyok mellett ma már egyre több középvállalkozás is nyújt különböző támogatást és adományt, végez önkéntes munkát, vagy éppen saját kezdeményezést indítana a környezetvédelem, kultúra, sport, oktatás, egészségmegőrzés területén. Mindez miért is jó az üzleti szférának?! A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (Corporate Social Responsibility – CSR) megkerülhetetlen témája lett az üzleti életnek. Ez a fajta felelősség egyre inkább áthatja a vállalatok teljes működését, beleértve a munkavállalókkal való viszonyt, a fogyasztói, beszállítói és egyéb partneri kapcsolatokat, a természeti környezetből érkező és oda távozó anyagok kérdését. Az érintettek felől egyre több rétű elvárások, igények érkeznek, az ezeknek való minél szélesebb körű megfelelés az üzleti siker kulcsát és a stratégia alapját jelenti. A valódi elkötelezettség versenyelőnyt jelent a vállalat számára, vonzó kép alakul ki a cégről, pozitív hatással van az alkalmazottak teljesítményére, vevői-fogyasztói lojalitás erősödik, nő a bizalom, tranzakciós költségek csökkenek, számos költségcsökkentő tényező jelenik meg és még hosszasan sorolhatnánk.

A Pannon Novum Nonprofit Kft. küldetése a nyugat-dunántúli régióban tevékenykedő cégek és szervezetek megújulási- és versenyképességének támogatása, kreativitás előmozdítása, innovatív ötletek felkarolása. A cég munkájához számos kezdeményezés, program, rendezvény, tudás- és kapcsolati tőke kötődik. Több mint 10 éves széles hazai és nemzetközi tapasztalatunkat felhasználva segítünk az Ön cégére szabott egyedi, innovatív elemekkel is támogatott CSR programok kidolgozásában és lebonyolításában, amely hozzájárul vállalatának hosszú távú sikerességéhez. A folyamat első lépéseként egy kérdőív és interjú során felmérjük az igényeket a cég profiljához igazodóan, majd az azonosított területen (szociális, környezet, stb.) a rendelkezésre álló erőforrások figyelembevételével javaslatot teszünk CSR tevékenység(ek)re. Igény esetén kidolgozzuk a cselekvési tervet és közreműködünk a megvalósításban is.

Az alábbi 5 perces kérdőív kitöltésével visszajelzést kaphat, hogy az Ön cége jelenleg hol tart a fenntarthatósági lépésekben és társadalmi felelősségvállalásban. Kattintson KÉRDŐÍV

Közösség