Hírek

Az ELMOs harmadik hírlevele a francia autóipar szívét mutatja be

Alsace és Franche-Comté tradicionális autóipari régiók (több mint ezer cég, többségében beszállítók). Nekik köszönhetően vált Franciaország Európa 2. legnagyobb utóipari gyártó központjává. Ebben a két régióban rendelkezésre áll a járművek tervezéséhez és gyártásához szükséges teljes kompetencia. Az újonnan nyíló elektromos járművek piacán is állják a kihívásokat.

Az ELMOs projekt harmadik hírlevelét itt olvashatja: www.future-mobility.eu

2012 óta futó FP7-es projektünk az ELMOs (Electromobility Soultions for Cities and Regions – Elektromos mobilitáson alapuló megoldások városok és régiók számára) egyik fő célkitűzése, hogy csökkentse a városi és vidéki területek közlekedésből – főként a közúti gépjármű közlekedésből – származó légszennyezettségét úgy, hogy az elektromos járművek (PEDELEC-től az elektromos autókon át az elektromos buszokig) terjedését és ezzel napi használatát támogatja.

Az ELMOs projektből a Pannon Novum 2 akció megvalósítását tűzte ki célul: elektromos mobilitás népszerűsítését szolgáló események szervezését a NYD-i régióban és a helyi önkormányzatok elektromos mobilitás stratégiájának és kapcsolódó akcióterveinek kidolgozását. Mindkettő esetben nemzetközi projekt együttműködés lehetőségét keressük.

A Pannon Novumnak ez már a harmadik nemzetközi elektromos mobilitás projektje (PROSESC és REZIPE mellett). Az évek során megismert közel 100 – elsősorban nyugat-európai - e-mobilty projekt tapasztalatai rendelkezésére állnak jelenlegi és jövőbeni partnereinknek. Célunk, hogy magánszemélyek, önkormányzatok, intézmények és cégek is megismerjék az elektromos mobilitás adaptálásának lehetőségeit, elkerülve azokat a buktatókat, amelyek a korábbi pilotok során egyes projektpartnereinknél bekövetkeztek. Mai magyar körülmények között is van értelme akár már egy pár száz fős település esetében is az elektromos mobilitás megoldások adaptálására, melyhez előzetes konzultációt javaslunk a lehető legjobb műszaki és pénzügyi megoldás kidolgozásához.

Az elektromos járművek használata során ma már technikailag megvalósítható a kibocsátásmentes közlekedés, ha a járművek által felhasznált energiát megújuló energiaforrásokból fedezzük. Itt elsősorban nap- és szélerőművek jöhetnek szóba a háztartási méretű néhány kW teljesítmény napelem telepektől egészen a szélparkok több 10 MW-os teljesítményéig. Egy tisztán elektromos meghajtású jármű kezelése semmivel sem bonyolultabb egy belső égésű motorral szerelt járműhöz képest, működtetési és fenntartási költségei pedig jóval alacsonyabbak.

2014-ben várhatóak olyan pályázati kiírások, amelyek lehetővé teszik megújuló energiaforrások kiaknázását – a támogatás mértékétől függően – közepes vagy rövid időtávú megtérülés mellett. Az így termelt környezetbarát energia pedig fenntartások nélkül felhasználható az elektromos járműveink üzemeltetésére. Az elektromos járművek elterjedésének elősegítéséhez a magyar kormány dolgozik a Jedlik Ányos terven, ami vélhetően ezirányú pályázatok megjelentetését teszi lehetővé 2014-ben.

Ha kedvet kapott az elektromos közlekedésre való áttéréshez, keresse Angster Tamás kollégánkat (tamas.angster (kukac) pannonnovum (pont) hu; mobil: 30/718-0316), aki örömmel tájékoztatja a lehetőségekről!

          

 

Közösség