Az e-buszok másik fejlődési iránya természetesen továbbra is az önvezetés: legutóbb Svájc csatlakozott az önjáró közösségi közlekedési eszközöket tesztelők csoportjához, ugyanis Sion városában mostantól két évig két önjáró gép áll a turisták rendelkezésére.

Dr. Peter Harrop, az IDTechEx piackutató és tanácsadó cég elnöke szerint az elektromos buszok több okból is fontosabbak, mint a villanyautók. Előbbiek ugyanis továbbra is szerves részei lesznek a városközpontoknak, míg az autókat sok nagyvárosban valószínűleg elkezdik kiszorítani a belvárosi részekről. A buszok ezen kívül az akkumulátorfejlesztéseket és az egyéb innovatív megoldásokat is jobban támogatják, hiszen az árazásnál kisebb nyomás van a gyártókon, mint a személykocsik piacán, ahol szinte már biztos, hogy 2020-ban komoly verseny veszi kezdetét a gyártók között.