Hírek
3,5 millió elektromos autó Magyarországon?
A magyar kormány döntött az alternatív energiák és hajtások elterjesztéséről és mielőbbi széleskörű alkalmazásáról, valamint a szükséges fejlesztések támogatásáról. Az NFM kutatási-fejlesztési programban való részvételre kért fel egy vállalatot, amely alternatív hajtások alkalmazását, a hibrid és tisztán elektromos gépkocsik használatának elősegítését és az elektromos töltőállomások elterjedését célozza Magyarországon.
A vállalat elkészített egy közlekedési energetikai és klíma modellt, amely szerint 2050-re Magyarországon közel 3,5 millió elektromos (hibrid, plug-in-hibrid, és tisztán elektromos) gépkocsi, főként személy-, és kistehergépkocsi lesz.
Kidolgozás alatt áll az Európai Parlament és a Tanács irányelve az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről. Ennek értelmében Magyarországnak nemzeti szakpolitikai keretei révén 2020 végére biztosítania kell megfelelő számú nyilvános elektromos töltőállomás kiépítését annak érdekében, hogy legalább a városi és elővárosi agglomerációkban és más sűrűn lakott területeken, illetve fő közlekedési hálózatokon biztosított legyen az elektromos járművek közlekedése.
Ennek megvalósításához szükséges egyik alapfeladat a műszaki-technológiai környezet biztosítása, a széleskörű, gazdaságos-, energiatakarékos-, és klímabarát használati feltételek megteremtése.
Az ABB kiterjedt nemzetközi tapasztalatokkal rendelkezik az elektromos autóknál használt egyenáramú gyorstöltők piacán, és elkötelezett a fenntartható fejlődés, így a környezetkímélő közlekedési technikák iránt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 2012-ben a Mol Istenhegyi úti kútján üzembe helyezte az első ultragyors e-töltőállomást Budapesten, amely mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy elektromos autó akkumulátorát.
A hazai adaptációs fejlesztési első fázisa az e-mobilitás műszaki-technológiai feltételeinek feltárása, és a további tervezéshez szükséges alapvető jellemzők meghatározása üzemi kísérletek keretében. Először a konnektorból tölthető hibrid (PHEV), az akkumulátorral működő (BEV, BEV+RE), esetleg az üzemanyagcellás (FCEV) e-töltési megoldások hazai alkalmazását tervezik a projektbe vonni. A munkához az ABB az üzemi kísérlethez szükséges eszközöket (telepített töltő egység), valamint a technológiai- technikai támogatást (fogyasztásmérés, időbeli eloszlás) biztosítja megközelítőleg 1-1,5 éves időtartamra, amelynek segítségével megismerhetők lesznek a szükséges műszaki- energetikai jellemzők.
Forrás: autopro.hu