Best-practice adatbázis

INNO_TÉR - Az innováció térnyerésének elősegítése a Nyugat-dunántúli régióban

A projekt célja: A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (továbbiakban: ZMVA), a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (továbbiakban: VMKIK), az INNONET Innovációs és Technológiai Központ (továbbiakban: INNONET), a Nyugat-pannon Fejlesztési ZRT. (továbbiakban: NYUPAN), az Universitas Nonprofit KFT. (továbbiakban: UNIVERSITAS) közös célkitűzése a Nyugat-dunántúli régió innovációs képességének javítása, az innováció iránti figyelem felkeltése, az innováció életminőségben betöltött szerepének megismertetése, az innovációs fejlesztések elősegítése, az innováció iránt fogékony környezet kialakítása, az innovációs szemlélet- és gondolkodásmód terjesztése, az innováció társadalmi tudatosítása a legifjabbaktól kezdve a régió széles lakossága körében, hangsúlyozottan a fiatalok, a nők és a mikro-, kis-, középvállalkozások innovációs szemléletének erősítése. További cél az innovációs együttműködés szükségességének felismertetése, az innovációs kutatóintézetek, egyetemek, spin-off cégek, KKV-k közötti együttműködés szükségességének megismertetése, az innovációs folyamatokban résztvevő felek kölcsönös megismertetése és közös sikeres projektjeik bemutatása a célcsoportok számára, azaz az innováció és a K+F tevékenység társadalmi és gazdasági szerepének tudatosítása jelen innovációs kampány tevékenységeinek végrehajtásával.
Projekt megvalósító:   
Cégnév: Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány
Város: 8900 Zalaegerszeg
Utca hsz. Köztársaság u. 17
Telefon: +36-92-316-033
Fax: +36-92-316-033
E-mail: innoter@innoter.hu
Web: www.innoter.hu
Projektvezető: Halász Eszter
Megvalósítás időszaka: 2009 – 2011
Forrás: Baross Gábor Program Nyugat-Dunántúl (ND_INRG6_07)
Projektméret: össz: 55.900.000 Ft - Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány - 23.450.000 Ft, Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara - 8.400.000 Ft, INNONET Innovációs és Technológiai Központ Kht. - 7.280.000 Ft, Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. - 8.381.000 Ft, UNIVERSITAS-Győr Szolgáltató Nonprofit Kft. - 8.389.000 Ft

 

Tevékenységek:

  1. Regionális innovációs napok megszervezése
    1. Innovációs nap megszervezése, lebonyolítása a széles lakosság körében (pl. Szombathelyen, Zalaegerszegen, Győrben)
    2. Az innovációs napok keretében innovációs szakmai konferencia lebonyolítása
    3. Innováció megismertetése érdekében roadshow-k megszervezése a régió kistérségeiben
  2. TV műsorok a helyi médiában
    1. Filmkészítés a Nyugat-dunántúli régió három megyéjének helyi TV-i részvételével
    2. Stúdióbeszélgetések lebonyolítása és felvételének elkészítése az elkészült filmek tárgyában szakértők meghívásával
    3. Mindezen elkészült filmek, stúdióbeszélgetések kölcsönös leadása minden a filmkészítésbe bevont helyi médiában
  3. Rendhagyó innovációs tanórák a régió középiskoláiban
    1. Mintaoktatások helyszínének kiválasztása, szerződéskötések
    2. Tananyag kidolgozása, prezentációs eszközök, tematika
    3. Handout diákok számára
    4. Innovációs tanórák tartása
    5. Innovációs ismeretek középiskolai versenyének megszervezése 2 szinten
  4. Ifjú innovátorok versenye
    1. Felhívás készítése, intézmények tájékoztatása
    2. Visszajelzések gyűjtése, tanácsadás
    3. Országos előminősítésen megfelelt jelöltek díjazása
    4. Felkészítő partnerek, mentorok azonosítása, megbízása
    5. Modellek és demonstrációs anyagok készítése
    6. Innovációs verseny tapasztalatait összegző workshop
  5. Innovációs média-, sajtórendezvények megszervezése
    1. Sajtótájékoztatók szervezése
    2. Sajtókirándulás a Nyugat-dunántúli régióban az innovációs eredmények régiós és országos megismertetése érdekében
    3. Sajtóuzsonna a helyi innovatív vállalkozások és innovatív-kreatív nők megismertetésére
  6. Az innováció szerepének regionális promotálása
    1. Az innovációs kampány honlapjának létrehozása valamely innovációs honlaphoz való kapcsolódással magyar és angol nyelven is
    2. Rendszeres megjelenés innovációs hírekkel a Nyugat-dunántúli régió 3 megyéjének újságaiban
    3. A regionális szemléletformálást segítő hírek megjelenése a helyi TV-kben
    4. Szemléletformáló kiadványok megjelentetése magyar nyelven és angol nyelvű összefoglalóval
    5. Ismeretterjesztő tájékoztató anyagok magyar és angol nyelven (figyelemfelkeltő leporellók, szórólapok, különböző újságok, folyóiratok mellékletei)
    6. Logo és arculat kialakítása jelen innovációs kampány projekthez
  7. Regionális innovációs kiállítás megszervezése
    1. Egy innovációs vándor „zsebkiállítás” létrehozása, amely folyamatos bővítéssel köztérre is kivihető és a rendezvényeken is bemutatható rendszeresen
    2. Egy virtuális innovációs kiállítás létrehozása a regionális innovációs eredmények alapján
    3. Regionális innovációs kiállítás létrehozása hozzákapcsolódó rendezvényekkel
  8. Regionális innovációs fejlesztések, projektek promotálása
    1. Regionális, hazai és európai best practice-ek bemutatása kiadvány formájában
    2. Regionális „eszmecsere” –FÓRUM (prezentációk a best practice projektgazdák és az érdeklődő innovátorok részvételével)
    3. Innovációs szakértői és támogatói hálózat bemutatása
    4. Innovációs pénzügyi „iránytű” kiadvány összeállítása és terjesztése
    5. Az innovációs honlapon a regionális innovációs eredmények, események megjelenítése magyar és angol nyelven is
    6. A honlapon bejelentkező érdeklődőknek hírlevél küldése
    7. Online sajtószoba az innovációról (az innovációs kampány rendezvényeinek, eseményeinek rövid leírása és letölthető fotók biztosítása)
    8. A honlapon linkadatbázis kialakítása

Eredmények:

A projekt elsődleges eredménye hozzájárul ahhoz, hogyaz innovációs kampány keretében a pályázó konzorcium megismertesse az innováció eredményességének alapfeltételét, az együttműködés szükségességét, és ösztönözze az innovációs kulcsintézmények – kutatóintézetek és helyek, egyetemek, spin-off cégek, KKV-k – közötti együttműködést az innovációs folyamatokban résztvevő felek kölcsönös megismertetésével és közös sikeres projektjeik bemutatásával a célcsoportok számára.

A projekt során elért legfontosabb számszerű eredmények:

3 innovációs nap, 3 szakmai konferencia, 21 kistérségi rendezvény, 10 rövidfilm (TV), 14 stúdióbreszélgetés, 49 tanóra középiskolában, ehhez oktatási anyag, 3 megyei verseny, egy regionális középiskolai verseny, a verseny anyaga, egy regionális innovátorok versenye, sajtótájékoztató 6 alkalommal, 1 sajtókirándulás, 2 sajtóuzsonna, 1 honlap, logo és arculat létrehozása, egy vándor zsebkiállítás, egy virtuális kiállítás, egy regionális innovációs kiállítás, 6 kiadvány, 1 online sajtószoba

A projekt előnyei, hasznosulása:

Regionális innovációs napok megrendezése (1.feladatsor): a konzorcium tagjai a Nyugat-dunántúli régió mindhárom megyéjében rendeznek innovációs napot. Az innovációs napok megszervezése, lebonyolítása a széles lakosság körében (pl. Szombathelyen, Zalaegerszegen, Győrben) teszi lehetővé az innováció regionális eredményeinek megismerését.

TV-műsorok a helyi médiában (2. feladatsor): a Nyugat-dunántúli régió jelentős innovatív ipar- és szolgáltatási ágazatainak, marketinginnovációjának bemutatása valósul meg filmkészítéssel a Nyugat-dunántúli régió három megyéjének helyi TV-i részvételével, stúdióbeszélgetések lebonyolítása és felvételének elkészítése az elkészült filmek tárgyában szakértők meghívásával, és mindezen elkészült filmek, stúdióbeszélgetések kölcsönös leadása minden a filmkészítésbe bevont Nyugat-dunántúli helyi médiában.

Rendhagyó innovációs tanórák a régió középiskoláiban(3. feladatsor) tudatosítják a fiatalság körében az innovációs folyamatok jelentőségét, a tananyag és a rendhagyó tanórák keretében innovációs ismeretekre, tudásra tesznek szert, megmérhetik innovációs tudásukat egy megyei és egy regionális középiskolai verseny keretében.

Ifjú innovátorok regionális versenye(4. feladatsor): lehetőséget biztosít egyrészt a Nyugat-dunántúli régió ifjú innovátorainak egy regionális bemutatkozásra és elismerésre

Innovációs média-, sajtórendezvények szervezése(5. feladatsor): egy innovációs kampány lebonyolításához elengedhetetlen a széles körű nyilvánosságot biztosít média bevonása.

Az innováció szerepének regionális promotálása(6. feladatsor): Az innovációs kampány honlapjának létrehozása magyar és angol nyelven végtelenné szélesíti a nyilvánosságot,

Regionális innovációs kiállítás szervezése(7. feladatsor): Egy innovációs vándor „zsebkiállítás” létrehozása szemléletesen mutatja be az innováció lényegét, hordozhatósága miatt az egész régióban az innovációs kampány rendezvényein bemutatható, a kistérségek településeihez is eljuttatható.

Regionális innovációs fejlesztések, projektek promotálása (8. feladatsor): A regionális, hazai és európai best practice-ek bemutatása kiadvány formájában, regionális „eszmecsere” – FÓRUM

Közösség