Regionális hírek

Pálinkás: jelentősen változik januártól a k+f finanszírozási rendszere

Új k+f rendszer jön januártól

A kormánybiztos hozzátette: reméli, hogy a klaszter hozzájárul ahhoz, hogy tényleges iparági program jöjjön létre. Ha ebbe be tudják csatornázni azokat az innovációkat, amelyekkel hatékonyabb napelemeket, energiatárolást hoznak létre és biztonságosabban tudják eljuttatni az energiát fogyasztókhoz, akkor a program sikeres lesz.


Pálinkás József kiemelte: január elsejétől megújul a kutatásfinanszírozási rendszer Magyarországon. Hozzátette: olyan nemzeti programokat indítanak el, amelyek egy-egy iparágban az alapkutatásoktól egészen a termékig lefedik a folyamatot. Ez szükséges ahhoz, hogy a magyar ipar, gazdaság versenyképes legyen - jegyezte meg.

Összehangolt programok jönnek

Az elektromos autók hazai elterjesztését célzó Jedlik Ányos terv egyes elemeihez alapkutatásokra van szükség, másokhoz fejlesztésekre, ezeket össze kell tudni kapcsolni egy olyan programmá, aminek a vége egy szolgáltatás vagy termék - hangsúlyozta.

Azoknak a programoknak lesz hangsúlyosabb a támogatása, ahol van konkrét eredmény, ahol nincs, azoknak kevesebb esélyük lesz a támogatásra - jegyezte meg. Az e-mobilitás területén számos olyan program van, amely nemzeti programmá fejleszthető - tette hozzá. 

Megameter IV. típusú energiatakarékos versenyautó, amely 1 liter benzinnel 3082 kilométert tesz meg a Jedlik Ányos Klaszter Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban című konferencián tartott sajtótájékoztatón az MTA Természettudományi Kutatóközpontjában 2014. december 2-án. - See more at: http://www.autoszektor.hu/hu/content/nemzeti-innovacio-hazai-e-mobilitasban#sthash.m78Xo2RM.dpuf

Minden támogatási elem elindulhat jövőre

Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára elmondta: a Jedlik Ányos terv az Európai Unió vonatkozó irányelvének hazai végrehajtó rendelkezése lesz. Az emiatt szükséges jogszabály-módosítások több tárcát érintenek majd - jegyezte meg. A terv az, hogy jövő év végére minden támogatási elemét el tudják kezdeni a tervnek, az államtitkár példaként említette az adókedvezményeket és a támogatási rendszerek beindítását.

Az államtitkár kijelentette: optimista és bizakodó a tervvel kapcsolatban, mivel az uniós irányelv megjelenésével már tisztább képet látnak. Komoly az esélye annak, hogy Magyarország legyen az első uniós tagállam, amely rendelkezik az irányelv nemzeti végrehajtási tervével - tette hozzá.

Az e-mobilitásban élen járhatunk

Mészáros Csaba, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Innovációs kollégiumának elnöke kiemelte: az elektromos mobilitás olyan terület lehet, ahol összefogva a ma még csak prototípusban levő termékekből nagy hozzáadott értékű iparágat lehet Magyarországon teremteni.

Pethő József, a JÁK Menedzsment Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a konferencia iránti nagy érdeklődés mutatja a téma fontosságát. A JÁK szeretné erősíteni a hazai e-mobilitásban rejlő szinergiákat, ahol a helyi szakemberek, kutatók megtalálják az összhangot az iparág képviselőivel, gyártókkal, fejlesztőkkel, szolgáltatókkal.

Bottyán Balázs, a JÁK Menedzsment Kft. másik ügyvezetője pedig azt hangsúlyozta: fontos a hazai kutatás, innováció, de fontos valóban letenni a hazai hálózat alapjait az e-mobilitás megvalósításához. Elkezdődött a piaci szereplők azonosítása és háromoldalú egyeztetéseket kezdeményeztek, hogy egy széleskörű szakmai-iparági konszenzusra épülő tervet tudjanak letenni a kormányzat asztalára. Szeretnék, hogy Magyarország beautózható legyen elektromos autókkal - emelte ki.

A JÁK október közepén alapult azért, hogy segítse az elektromos járművek elterjesztését segítő Jedlik Ányos Terv mielőbbi megvalósítását. A klasztert az NGM és a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) felügyeli. 

Forrás: portfolio.hu, autoszektor.hu





PROJEKTEK arrow

ECOS4IN
2019.05.24.

INNOGROW
2019.05.24.

SKILLS+
2019.05.24.

SYMBI
2019.05.24.

E-CONOMY
2018.11.30.

femcoop PLUS
2016.10.16.