Regionális hírek

FIATAL ÉS INDULÓ VÁLLALKOZÁSOKAT SEGÍTENEK

A Széchenyi-egyetem határon átnyúló, Smart-UP elnevezésű, 2018 januárja óta zajló és jövő júniusig tartó európai uniós projektben vesz részt, amelyben osztrák intézmények mellett hazai partnere a Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, míg vezető partnere a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Dr. Teschner Gergely, a Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Biológiai Rendszerek és Élelmiszeripari Műszaki Tanszék oktatója elmondta, hogy a projekt fiatal és induló cégek közötti aktív üzleti együttműködések létrejöttét segíti elő. A résztvevőktől innovatív, a piacon is életképes ötletet vártak, őket aztán rájuk szabott kutatás-fejlesztési akciótervekkel, a kutatóhelyi infrastruktúra és know-how intenzívebb hasznosításával támogatják, javítva üzleti eredményeiket, megalapozva sikeres működésüket.

„A startup cégek hosszú távú túlélési esélyei jelentősen javulnak a célzott mentorálással és az innovációmenedzsment-ismeretek bővítésével. A projekt keretében egyéni és csoportos tanácsadási tevékenységre is sor kerül, s az osztrák és a magyar résztvevők közösen vitatják meg a felvetett témaköröket. Emellett az innovációs teljesítmény felmérése zajlik a határrégiókban, azonos módszertannal, ezáltal lehetővé válik az eredmények összehasonlítása – fejtette ki az adjunktus. – A határon átnyúló startup közösség létrehozása és működtetése szintén az induló vállalkozások támogatását szolgálja. Ezenkívül a partnerek hosszú távon használhatják a szelektált ötletek magyar és osztrák cégvezetők általi validálása, a közös tréningek és a pilot teamek kialakítása során alkalmazott módszereket, illetve azok eredményeit."

A projekt keretében a Széchenyi István Egyetem győri Menedzsment Campusában tartottak angol nyelvű tréninget a kiválasztott osztrák és magyar startupoknak nemrégiben. Utóbbiak között olyanok is voltak, amelyeknek tagjai a győri univerzitás jelenlegi vagy volt hallgatói. Egy mosonmagyaróvári startup például különleges, csak szerves anyagokat tartalmazó balkonnövénytartót álmodott meg, amelyhez a mentorok segítségével pénzügyi és marketingterv készült, és már a sorozatgyártás előkészítése zajlik. Egy másik, győri csapat olyan szoftveres algoritmust dolgozott ki, amely a szerzői jogvédelmet segíti azzal, hogy képes az interneten – például torrentoldalakon, Facebook-csoportokban, fórumokon – keresni, jogszerűtlenül felhasznált tartalmak után kutatva.

A tréningen Tóth Marcell vállalkozó és marketingspecialista a digitális marketing legfontosabb tudnivalóival kapcsolatban osztotta meg tudását a résztvevőkkel. Kiemelte, hogy online szokásaik alapján az ügyfelekről általánosságban elmondható, hogy kíváncsiak, türelmetlenek és magas elvárásokkal rendelkeznek. Annak köszönhetően, hogy az online marketing pontosan célozható, mérhető és gyorsan tesztelhető, a márkáknak törekedniük kell arra, hogy minél segítőkészebb, gyorsabb és könnyebb felhasználói élményt nyújtsanak ügyfeleik számára. A téma kiemelten fontos minden induló vállalkozás, startup számára, hiszen az online marketing egy kisvállalkozás számára is elérhető, határokon átívelő, általa réspiacok is megcélozhatók, költségkerete pedig szabályozható. A résztvevők a workshop végére megismerték a leglényegesebb trendeket, az elméleti alapok után élő Google Ads és Facebook Ads hirdetési fiókokat tanulmányozhattak, valamint a témához kapcsolódóan információkat kaptak a fontosabb európai uniós forrásokról.

 

A tréning az INTERREG V-A Ausztria–Magyarország Program ATHU052 – SMART-UP projektjének keretében valósult meg. A projektet az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatja.

 

https://uni.sze.hu/fiatal-es-indulo-vallalkozasokat-segitenek?fbclid=IwAR3wf8ZXYm0PWAMMbUTi4JQGm5yqxZPTx_H7xAdPTMtXCLxmtxooyUOJa3Y




LEGOLVASOTTABB HÍREKarrow


PROJEKTEK arrow

ECOS4IN
2019.05.24.

INNOGROW
2019.05.24.

SKILLS+
2019.05.24.

SYMBI
2019.05.24.

E-CONOMY
2018.11.30.

femcoop PLUS
2016.10.16.