Lakóira vár Magyarország első egészségügyi inkubátorháza

Cimkék:  inkubáció, Új Széchenyi Terv

Két év fejlesztés után megkezdte működését, az Interstart Nemzeti és Innovációs Inkubátorház. A megvalósításhoz 112 696 823 forint támogatást nyújtott az Európai Regionális Fejlesztési Alap, valamint az Új Széchényi Terv. Cél, hogy az egészségügy területén kezdő vállalkozásoknak otthont adjon. Az ingatlan tulajdonosa és működtetője az International Ambulance Service Kft, amely számos egészségügyi vállalkozásban érdekelt és például egymillió ember ügyeleti ellátásáért felel.

A frissen alakult vagy fejlődő orvos és orvostechnikai, illetve egészségügyi vállalkozások, akik az egészségügyi szolgáltatások területén tevékenykednek gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy nehezen, vagy csak igen drágán találnak olyan telephelyet, amely speciális igényeiknek megfelel. Az egészségügyi szolgáltatók egyik speciális telephelyi követelménye olyan műhelyek megléte, ahol az egészségügyi eszközök javítása és hitelesítése történhet, illetve lehetőség van az egészségügyi gépjárművek alkatrész javítására, valamint a sokszor nagy értékű és speciális bánásmódot igénylő eszközök és alkatrészek megfelelő színvonalú raktározására. 

Ezzel együtt az induló egészségügyi vállalkozások gyakori gondja az is, hogy az egészségügyben jártas, szakmailag jól felkészült szakemberek nem rendelkeznek a vállalkozás indításához és működtetéséhez szükséges ismeretekkel. Sajnos Magyarországon még mindig kevés helyen folyik orvos-menedzser képzés, így a vállalkozói tudás megszerzése különösen akadályokba ütközik ezen a területen. 

 

-


Az Interstart Nemzeti és Innovációs Budapesten, a XIII. kerületi Topolya utcában található ingatlanja alagsor plusz három emeletes, amely részben irodaház, részben kereskedelmi funkciót tölt be. A külső homlokzat rendezett, külön utcai és udvari bejárattal rendelkezik. A területi elhelyezkedése a város központjához képest jónak mondható, kevésbé forgalmas, csendes helyen található. Nagy előnye a parkolóhelyek megléte, kialakítása. 

Az igényeknek megfelelően európai szintű külső parkolót gyakorlatilag a semmiből varázsolták elő, de az udvari rész optimalizálásakor is gondoltak az autósokra is, így ott is számos parkoló található. A cél az volt, hogy az irodaház jellegének megfelelően, még esős időben is szilárd burkolaton lehessen bejutni az épületbe, ne kelljen pocsolyákat kerülgetni. 

Az alagsorban nyolc kisebb és egy nagyobb- világos, természetes fényforrással is rendelkező- raktárt, valamint egy komoly méretű műhelynek tervezett helyiséget alakítottak ki. 

A földszinten egy exkluzív tárgyaló található robosztus ovális asztallal (ovális iroda) bőrfotelekkel, valamint két iroda, recepció és büfé. Az első emeleten tizenhárom iroda van és egy oktatóterem nyolc asztallal és huszonnégy székkel. Második emeleten szintén tizenhárom iroda található és egy nagy tárgyaló, projektoros kivetítős változatban (mozi szoba). Az irodahelyiségek között vannak úgynevezett főnöki irodák is, ezek két szobából állnak, melyek közül az egyik egy mini tárgyaló. Az irodák az igényeknek megfelelően több méretben, többféle bútorozottsággal bérelhetők. Az épület színeinek kiválasztásánál törekedtünk arra, hogy ezek harmóniát és nyugalmat közvetítsenek. 

Lift az alagsortól a legfelső emeletig közlekedik. Az egész irodaház akadálymentesített: nincsenek küszöbök, a mozgáskorlátozottak számára fenntartott parkolóhelyek az udvaron kívül és az udvaron belül bejáratok mellett találhatók. 

 

INTERSTART NEMZETI ÉS INNOVÁCIÓS KÖZPONT (1134, Budapest Topolya utca 4-8) inkubátorház egy helyen kívánja biztosítani a kezdő és fejlődő egészségipari szolgáltató vállalkozások részére a székhely-telephely funkciót, a szakmai műhely és raktározási funkciót, illetve a vállalkozás menedzselésével és fejlesztésével kapcsolatos üzleti szolgáltatásokat.


Az energiatakarékosság miatt jól szigetelő nyílászárók, valamint zsiliprendszerű főbejáratot építettek. A hűtő-fűtő Fan-Coil rendszer szintén ezt a célt szolgálja; nincsenek külön csövek, külön szerkezetek, minden irodában mindenki a saját igényeinek megfelelően tudja szabályozni a hőmérsékletet. Huszonnégy órás porta illetve recepciós szolgálat működik, postabontással, illetve a vendégek, ügyfelek fogadásával. A karbantartók minden szakmát lefednek, állnak rendelkezésre, bármilyen típusú technikai segítségre van is szükség. 

Az épület egész területén biztosított a vezeték nélküli internetes hálózat, természetesen az irodákban kábeles hozzáférés is rendelkezésre áll, a telefonokkal együtt. Szintenként két fénymásolóval segítjük az irodai munkát, ezek a készülékek emailt küldenek, scannelnek, fénymásolnak, nyomtatnak.

Kapcsolat:

Bige Géza
International Ambulance Service Kft
telefon: 06 30 535-5630
fax: 06 27 361-860
email:bigegeza@vnet.hu

Forrás: vallalkozoinegyed.hu

2012.10.23.