E-mobilitás

Első helyen takarékoskodtak a győriek Spanyolországban

A verseny szabályai azonosak voltak a Shell Eco-marathon Europe előírásaival, s a Shell bírái, technikai eszközei jelentették a szakmai hátteret. 

Az üzemanyag takarékossági versenyen a SZEnergy csapat az új fejlesztésű és építésű járművel az akkumulátoros, napelem segédtöltéses (battery electric) kategóriában indult. A futamok során 24 csapat küzdött egymással 4 különböző kategóriában. A győri csapatnak a városi pályán 10 kört, összesen 12 800 métert kellett teljesítenie 31 perc alatt, ami minimum 25 kilométer/óra átlagsebességet követelt meg. Az első napi technikai átvételen gond nélkül átmentek, ezután teszt, majd két versenynap következett.

Az első versenynapot 164 km/kWh-s eredménnyel zárták. Az utolsó napon többször javították ezt, s végül 194,8 km/kWh-ot értek el, ami a győzelmet jelentette. „Nemcsak a győzelem fontos számunkra, hanem az is, hogy a Shell Eco-marathon versenyeink eddigi legjobb eredményét is sikerült megjavítanunk, ami ezidáig 191,7 km/kWh volt” – értékelte az újabb sikert Pup Dániel gépészmérnök, a széchenyis csapat alapítója, menedzsere.

A csapat tagja a debreceni Bisits László (járműmérnök mesterszak, egykor a Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola, Debrecen diákja volt), a jáki Zámbó Zoltán (járműmérnök mesterszak, Gépipari Informatikai és Műszaki Szakközépiskola, Szombathely), a győrvári Nagy Attila (járműmérnök mesterszak, Csány László Közgazdasági Szakközépiskola, Zalaegerszeg), a csurgói Bodó Gábor (mechatronika mesterszak, Eötvös Loránd Műszaki Szakiskola, Kaposvár), a budapesti Gonda Gellért (járműmérnök mesterszak, Budenz József Gimnázium, Budapest), a bándi Horváth Tamás (mechatronika mesterszak, Ipari Szakközépiskola és Gimnázium, Veszprém), a gyönki Szabó Ádám István (járműmérnök BSc, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Bonyhád), a tiszaszalkai Szülek Gábor Zoltán (járműmérnök BSc, II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Vásárosnamény), a mosonmagyaróvári Lakatos Richárd (gépészmérnöki Bsc, Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Középiskola, Győr), a sümegi Gyukli Zoltán (gépészmérnök Bsc, Batsányi János Gimnázium, Tapolca), a zalaegerszegi Balla Péter (mechatronika mesterszak, Kölcsey Ferenc Gimnázium, Zalaegerszeg), a győri Czeglédi Dávid egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, (Tinódi Sebestyén Gimnázium, Sárvár), a sárvári Pup Dániel (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Kanizsai Dorottya Gimnázium, Szombathely), a tiszacsegei Szeli Zoltán (egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, Neumann János Középiskola, Debrecen), a bekecsi Szakállas Gábor (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Bocskai István Gimnázium, Szerencs), a soproni Kőrös Péter (tanszéki mérnök, mechatronika mesterszak, Vas és Villamosipari Szakképző Iskola és Gimnázium, Sopron), a győri Horváth Ernő (tanszéki mérnök, mérnök informatikus mesterszak, Tinódi Lantos Sebestyán Gimnázium, Sárvár), a zombai Kovács Árpád (gépészmérnöki BSc, I. Béla Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola, Szekszárd), a dunapataji Kothencz Zoltán (mechatronika mesterszak, Rudas Közgazdasági Szakközépiskola, Dunaújváros), a tolnai Csonka Zsolt (gépészmérnök BSc, Energetikai Szakközépiskola, Paks).

Forrás: autopro




LEGOLVASOTTABB HÍREKarrow


PROJEKTEK arrow

ECOS4IN
2019.05.24.

INNOGROW
2019.05.24.

SKILLS+
2019.05.24.

SYMBI
2019.05.24.

E-CONOMY
2018.11.30.

femcoop PLUS
2016.10.16.